Stille Week: Passie met Petrus

Passie-petrusHet is goed gebruik om in de Stille Week ruimte vrij te maken om biddend samen te zijn en om God en elkaar te ontmoeten in de eigen en gezamenlijke diensten. Op donderdag en zaterdag zijn we met de Christelijke Gereformeerde en Nederlands Gereformeerde kerken samen. Op vrijdag en zondag hebben we elk onze viering, waarin het ene evangelie van Jezus Christus, zijn lijden en overwinning centraal staat.

Daarnaast wijzen we dit jaar op de mogelijkheid om het Paasoratorium bij te wonen in Beekbergen met een gelegenheidskoor uit zeven kerken.

In deze week ontmoeten we Petrus. Een mens met passie. Niet omdat het om hem gaat, maar wel omdat we in de ontmoetingen met Petrus veel kunnen leren over ons eigen geloof en vooral over Jezus.

Want via Petrus zullen we altijd weer opnieuw ons geloof op Jezus richten. Hij is het op wie wij mogen bouwen. Zijn passie (= lijden), zijn sterven en zijn opstanding uit de dood vormen immers het fundament voor ons geloof.

We kozen (naar een idee van ds. Jan Kronenberg) vijf teksten om thuis te lezen.

Om thuis te lezen

maandag        – Petrus gewaarschuwd (Marcus 14:17-31)
dinsdag           – Petrus in slaap (Marcus 14:32-42)
woensdag       – Petrus in het nauw (Marcus 14:53-54 en 66-72)
donderdag      – Petrus op een afstand (Marcus 15:33-39)
zaterdag          – Petrus op zoek (Marcus 16:1-7 en Lucas 24:9-12)

Extra: woensdag 16 april om 20.15 uur (kerk open 19.45)

• Paasoratorium “Het lam dat ons doet leven”
  • tekst Ria Borkent, muziek Dirk Zwart, 20.15 uur in Dorpskerk Beekbergen, reserveren 055-5789566. Volw. € 12,50; t/m 16 jr € 7,50
  • gezamenlijke dienst in de Tabernakelkerk: viering Heilig Avondmaal. Voorganger ds. Willem Smouter
  • in elk van de vier kerken wordt een dienst gehouden
  • gezamenlijke dienst in de Samuëlkerk. Voorganger: ds. Machiel Oppenhuizen
  • welkom bij de Paasviering in alle kerken!

Witte Donderdag 17 april om 19.30 uur

Goede Vrijdag 18 april om 19.30 uur

• in elk van de vier kerken wordt een dienst gehouden

Stille Zaterdag 19 april om 19.30 uur

• gezamenlijke dienst in de Samuëlkerk. Voorganger: ds. Machiel Oppenhuizen

Paaszondag 20 april

• welkom bij de Paasviering in alle kerken!