2 oktober – Alphacursus

Alpha_Mark-Red1_Lrg-01

Heb je vragen over God, je eigen leven, de wereld?

Of ben je zelf in gesprek met een vriend, collega of buurman over het geloof en zou je hem meer willen bieden, maar de drempel naar de kerk is te hoog?

Kom dan naar de Alpha-cursus die na de zomer van start gaat. Elf avonden en een weekend samen met anderen praten over de vragen die je hebt en meer leren over God.

Arno heeft de cursus gevolgd. Hij is gelovig opgevoed, maar interesseerde zich er niet voor. Uitgaan vond hij veel interessanter. Na een aantal jaren van ‘plezier’ maken met veel alcohol en drugs ging het mis. Hij raakte verslaafd. Kreeg een auto-ongeluk dat hem tot het besef bracht rustiger aan te moeten doen. Een heftige tijd volgde waarbij Arno zelfs een zelfmoordpoging deed.

Arno: “Dat is wel mijn redding geweest, pas toen was ik in staat om mijn problemen toe te geven. Ik wilde alles doen om nog iets van mijn leven te maken. Een vriend nodigde mij uit om de Alpha-cursus te volgen. Daar begon mijn zoektocht. Ik vond het fijn om met mensen te discussiëren over het geloof, en de sfeer die er heerst was goed en vertrouwd. Een jaar na de afronding van de Alpha-cursus heb ik Jezus leren kennen. Vanaf dat moment ging ik wekelijks naar de kerk en ben ik in de bijbel gaan lezen. Nu ben ik zelfs betrokken bij de Youth-Alpha en de volwassen Alpha bij ons in de kerk. Hoe gaaf is dat! In het begin heb ik in mijn verslaving een terugval gehad. Je merkt dat je dan weer in het oude patroon zit. Je gaat weer liegen. Je bent weer de oude persoon. Ik moet scherp op mezelf blijven letten. We mogen onze eigen keuzes maken, maar dat is vaak heel moeilijk.”

De Alpha-kennismakingsmaaltijd vindt plaats op 2 oktober 2014. Dit is een gezellige maaltijd met daarna een kennismaking, waarbij je kunt kijken of de cursus iets voor je is. De toegang is gratis. De avond begint om 19.00 uur en iedereen is van harte welkom. Het is in de Samuelkerk, Talingweg, vlakbij winkelcentrum hart van zuid.

Speciaal voor wie ’s avonds niet een geschikte tijd is, is er dit jaar ook een Alpha-cursus op de woensdagochtend. Deze begint om 9.00 uur en is om 12.00 uur weer afgelopen.

Meer weten: www.alpha-cursus.nl

Aanmelden : elshanekamp@gmail.com