Diensten in de Stille Week

PaasoratoriumHet heet de Stille Week en als je er over leest dan is er niemand stil behalve die Ene. Zoals het al stond in Jesaja:

Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet
en deed zijn mond niet open.
Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,
als een ooi die stil is bij haar scheerders
deed hij zijn mond niet open.

Het heet de Goede Vrijdag – maar als je er over leest is er niemand die goed doet, behalve die Ene. Om onze zonden werd hij doorboord,
om onze wandaden gebroken.

De week voor Pasen, die begint op 20 maart, de Stille week, hebben de 6 kerken gezamenlijk een aantal vieringen georganiseerd. Het thema van deze week is: Het Lam dat ons doet leven (naar het gelijknamige Paasoratorium van Dirk Zwart en Ria Borkent). Er is voor u/jou een boekje beschikbaar met een leesrooster voor deze week met Schriftlezingen en liederen uit het oratorium.
We heten u graag welkom bij de volgende diensten/vieringen:

• 20 maart Palmpasen: 17 uur in de Voorhof: uitvoering van Paasoratorium: Het Lam dat ons doet leven, door het Koor voor Kerkmuziek olv Dirk Zwart
  • 24 maart Witte Donderdag: 19.30 uur in de Barnabaskerk: dienst met Heilig Avondmaal
  • 25 maart Goede Vrijdag: u bent welkom voor een dienst in uw eigen kerk
  • 26 maart Stille Zaterdag: 19.30 uur viering in de Koningshof