Jaarthema “Deel je leven”

doorgevenVoor het kerkelijk seizoen 2016-2017 is gekozen voor het jaarthema: Deel je leven.

Je leven delen begint klein. In het leven van alledag, thuis in het gezin, op het werk met collega’s. Maar we delen ons leven ook in de kerk, waar de generaties in gesprek gaan over hun ideeën en vragen, over hun leven en geloof. En buiten de kerk, met de mensen die op ons pad komen. We delen in vreugde en in verdriet. We delen in twijfel en in geloof. We delen met mensen die we zelf uitzoeken maar ook met mensen die we niet zelf uitzoeken maar ons nodig hebben.

In deze reader zijn allerlei creatieve en praktische ideeën te vinden om het thema ‘Deel je leven’ onder de aandacht te brengen, te bespreken en waar te maken! Deze info is ter inspiratie: je kunt er ideeën uit kiezen die bij jou of je kring passen.

De ideeën zijn  ingedeeld op de volgende thema’s:

• Deel je leven met God
  • Deel je leven met elkaar
  • Deel je leven met de gemeenschap/wijk/buurt

Per thema krijg je werkvormen en materiaal aangereikt.

Het is niet de bedoeling dat dit moet,  maar het brengt je zelf of je kring mogelijk op ideeën.

Wat dit thema je oplevert (of je kring) horen we graag. Het is mogelijk om dit te delen tijdens de kerkdienst op een themazondag. Laat het maar weten!

Anja Busstra en Jan van Raalte