29 mrt: Geloofsopvoedingsavond

We nodigen jou als ouder, jongerenwerker, kerkenraadslid betrokken bij onze jongeren tussen 0 en 20 jaar van harte uit voor deze avond!

Wietske Noordzij van Raise Up komt deze avond spreken over rouwverwerking. (Vorig jaar heeft Wietske een boeiende avond verzorgd over vader- en moederschap!) Dienstbetoon, 17 maart 2017 15

Wat is rouwverwerking? In eerste instantie denken we daarbij aan verlies door overlijden en dat zal deze avond ook vooral aan de orde komen. Veel kinderen hebben te maken met het overlijden van een opa of oma, maar soms ook andere familieleden/vrienden of zelfs een leeftijdgenoot. Ook als een huisdier overlijdt, kan dat veel impact hebben.

Maar bij het gesprek over rouwverwerking zal ook ruimte zijn voor andere verlieservaringen: denk aan de gevolgen van een echtscheiding of verlies van gezondheid bij ziekte, verhuizing…

Hoe verwerken onze kinderen verlies? Wat past bij hun leeftijd? Wat kunnen zij aan? Hoe kunnen wij ze het beste ondersteunen? Een hoop vragen die je vroeg of laat zult tegenkomen, daarom hopen we op je komst!

Tabernakelkerk, Waalstraat 2, 29 maart om 20.00 u (19.45 u staat de koffie/thee klaar).

Hartelijke groet,
Alien Hogeweij (NGK), Helene van Mill (GKV), Marlies van Hoorn (CGK),
Marcel Uil (CGK), Jeanette Wiskerke (GKV), Gerda Eshuis (CGK)