9 mrt: Op reis naar de Gordel van Smaragd

Heeft u zich al opgegeven voor de gezamenlijke kerkenmiddag GKv-NGK-CGK?
U bent vrijdag 9 maart vanaf 14.30 uur van harte welkom in ‘De Koningshof’, Generaal van Heutzlaan 55. Het programma start om 15.00 uur en is om 17.00 uur afgelopen. Zr. Alie Boersema is op 9 maart net een week weer terug in Nederland; ze kan dus vers van de pers vertellen over de avonturen ‘op reis naar de Gordel van Smaragd’ die ze heeft beleefd. Ook haar man, dominee Jan Boersema, zal kort wat vertellen over zijn werk.
Graag aanmelden bij Ineke Lijnema, e-mail: inekelijnema@online.nl

Hierbij een korte introductie door Alie zelf:
‘Welkom op reis naar de Gordel van Smaragd We nemen u mee naar verschillende eilanden waar de kerken van de CGK, NGK en GKV al jarenlang contact hebben met de kerken. Gedurende vele
jaren komen mijn man, dominee Jan Boersema, en ik daar vanwege het werk dat mijn man daar deed. Hij is zendeling-docent op verschillende scholen geweest (en nog een beetje). En vanaf de tweede termijn dat mijn man in Indonesië ging werken als een flying teacher heb ik het plan opgevat om met gemeenteleden de verschillende zendingsgebieden op te zoeken om op die manier de gemeenteleden kennis te laten maken met de kerken en de cultuur van Indonesië.

• We nemen u mee op reis naar Sumatra waar Alice en Evert Langbroek werken. Hun thuiskerk is de Tabernakelkerk in Apeldoorn;
  • We gaan naar Sulawesi waar de Gereformeerde Bond veel zendingswerk gedaan heeft en waar de CGK haar contacten heeft;
  • We gaan naar Java, naar Jakarta waar op Setia studenten uit de dessa worden opgeleid tot docent en dominee om terug te keren naar de plattelandskerkjes. In Malang staan ook theologische scholen. Op een daarvan is nu docent Kees Haak werkzaam. Wij komen al jarenlang op een andere school daar;
  • We gaan altijd naar Sumba, waar de GKV en NGK met de kerken al jarenlang contacten hebben.