Voordat de dienst begint

Wat moet ik meenemen naar de kerk?

Voor een kerkdienst bij ons heb je niets nodig. De liederen die we zullen zingen worden op een goed zichtbaar scherm geprojecteerd, evenals het Bijbelgedeelte dat gelezen zal worden. Als je het fijn vindt om zelf mee te lezen met de Bijbel, kun je natuurlijk wel een eigen Bijbel meenemen, maar dat hoeft niet. Eventueel kun je een opschrijfboekje en pen, of je telefoon meenemen. Niemand zal ervan opkijken als je mee schrijft, er zijn veel mensen die dat fijn vinden om te doen.
Als je graag mee wil doen met de collecte (het inzamelen van geld voor de kerk of voor een ander goed doel) kun je contant geld meenemen. Maar ook dat is zeker niet verplicht, als de collectezak langskomt mag je deze gerust doorgeven zonder er iets in te stoppen.

Wat moet ik aantrekken?

Je bent welkom in je gewone kleren. Vanuit hun geloof dat God de Koning van deze wereld is vinden sommige mensen het belangrijk om nette kleren aan te trekken, dat doe je immers ook wanneer je bij koning Willem-Alexander op bezoek gaat. Maar anderen gaan gewoon in hun dagelijkse outfit, omdat je je bij God niet beter of anders hoeft voor te doen dan je bent. Maak je dus geen zorgen over je kleren.

Kan ik parkeren bij de kerk?

Jazeker, op het kerkplein zelf zijn een paar parkeerplaatsen voor mensen die slecht ter been zijn. En verder kun je gebruik maken van de parkeerplaats van Dok Zuid, het wijkcentrum naast de kerk. Uiteraard kunt je je fiets ook kwijt in een fietsenstalling.

Waar is de ingang?

De Tabernakelkerk ligt aan de Waalstraat 2 en heeft 3 ingangen. De hoofdingang ga je door door de trappen te bestijgen. Naast de deur staan er mensen om je welkom te heten. Als je vragen hebt kun je ook bij hen terecht, ze zijn herkenbaar aan een opgespeld bordje. Na de deur kom je in een hal waar je je jas op kunt hangen. Vervolgens kun je rechts of links de deur van de kerkzaal doorgaan. In beide gevallen kom je achterin de kerk binnen.
Een tweede ingang bevindt zich aan de achterkant, bij de fietsenstalling. Door deze deur kom je onder de kerkzaal terecht, waar ook de ruimtes zijn waar verschillende kindergroepen bij elkaar komen. Daarover zo meer. Als je rechtdoor loopt langs de kapstokken en toiletten zie je voor je een grote trap. Als je deze opgaat kom je voorin de kerkzaal binnen.
De derde ingang ligt aan de kant van Dok Zuid. Door de grote houten deuren kom je ook in de ruimte onder de kerkzaal. De trap naar de voorkant van de kerkzaal bevindt zich nu links van je.

Waar moet ik gaan zitten?

Je kunt gaan zitten waar je wilt, er zijn geen vaste plaatsen. Een enkele plaats is gereserveerd, in dat geval ligt er een bordje op die zitplaats.

Kan ik mijn kinderen meenemen?

Natuurlijk, kinderen zijn van harte welkom. Voor de ochtenddiensten geldt het volgende: Kinderen van 0-2 jaar kunt u van tevoren naar de crèche brengen. U bereikt deze ruimte via de achteringangen van de kerk. Kinderen van 3 jaar tot en met groep 5 gaan eerst mee de kerkdienst in. Tijdens de dienst zal er een Kindermoment met een kinderlied zijn, hierna gaan de kinderen dan naar hun eigen groep. De 3-jarigen blijven daar tot en met het einde van de dienst. De andere kinderen komen voor de collecte weer terug in de kerk.
Ook tijdens de avonddiensten zijn kinderen welkom, soms is er dan basiscathechese voor de kinderen van groep 6 t/m 8.
Zie ook Kinderen in de Kerk.