Wat er gebeurt in een avonddienst

Elke zondagavond is er om 18.30u een avondsamenkomst. De vorm van de samenkomst is niet elke week hetzelfde. Je kunt bij Deze zondag zien wat er de komende zondag op het programma staat.

Gewone kerkdienst

Soms is de avondsamenkomst gewoon een kerkdienst. Het verloop is dan vergelijkbaar met een ochtenddienst. Het lezen van een leefregel en het lied erna ontbreekt, evenals het kindermoment met de twee liederen daarna. Extra ten opzichte van een ochtenddienst is de ‘Geloofsbelijdenis’. Dit gebeurt meestal na de collecte. Vaak spreekt de predikant (traditionele) woorden uit die uitdrukken waar we met elkaar in geloven. Een andere keer krijgt de geloofsbelijdenis vorm door samen een lied te zingen.

Jeugddienst

Een Jeugddienst is een dienst die in het bijzonder gericht is op jongeren van 17 jaar en ouder. Uiteraard ben je ook van harte welkom als je ouder of jonger bent. Het welkom en de gebeden worden in een jeugddienst vaak door jongeren gedaan. De jeugdband begeleidt de dienst.

Lofprijzingsdienst

In een Lofprijzingsdienst zingen we meer dan anders. In plaats van een preek zijn er een paar korte overdenkingen.

Sing-In

Voordat de Sing-In begint drinken we koffie met elkaar in de kerkzaal. De Sing-In zelf vindt plaats op het podium, bij het kruis. We zitten of staan en zingen onder begeleiding van een muziekgroep een heel aantal liederen, afgewisseld met gebed en Bijbelteksten. Er is geen preek.

Bijbelforum

Ook het Bijbelforum vindt plaats op het podium, bij het kruis. Je kunt het Bijbelforum zien als een Bijbelstudie in een grote groep, geleid door de predikant. Deze samenkomst heeft meestal een interactief karakter. Vaak is het de bedoeling om met de personen naast je door te spreken over iets wat net verteld is. Tijdens het Bijbelforum zullen we ook samen zingen en bidden.