Muzikanten in het zonnetje

Muziekgroep Tabernakelkerk

Vandaag zetten we in de Tabernakelkerk onze muzikanten in het zonnetje en dat doen we met een Bijbelgedeelte waarin dit ook gebeurt: 1 Kronieken 16. Bij uitzondering werden de muzikanten nu eens allemaal bij name genoemd, met de zangleider Asaf voorop en verder dezelfde instrumenten die wij gebruiken, op het orgel na dan. Het Psalmenbriefje omvatte Ps 105 de eerste helft, Ps 96 geheel en Ps 106 het eerste en laatste couplet. En waar nodig werden de liederen aangepast aan de situatie. Maar wat staat als een huis en wat alle eeuwen blijft: de lofprijzing aan God. Roemen, loven en prijzen heet het hier.

•       Beluister preek over 1 Kronieken 16: 1-36

Vandaag willen we een moment nemen om iedereen te bedanken die een bijdrage levert aan de muziek in onze gemeente. Dat zijn natuurlijk de organisten en leden van de diverse muziekgroepen, maar ook de geluidstechnici en muzikanten die incidenteel een bijdrage leveren. Al deze mensen zetten zich in om God te loven met de gave van muziek en om de gemeente te begeleiden bij de liederen die wij voor Hem zingen.

Onze gemeente is gezegend met een groot muziek en geluidsteam, waardoor het mogelijk is een bloeiende en gevarieerde muziektraditie te ontwikkelen en te onderhouden. Daar zijn we dankbaar voor en die dank willen we ook uitspreken naar iedereen die hieraan bijdraagt.

Mede namens de kerkenraad,

Steven Faber – Muziekcoördinator