Goot 500

Goot500 logoMannen … wie doet er mee met de Verhuisclub voor Stichting Present?

De “verhuisclub”, een op te zetten pool van mannen die zich beschikbaar wil stellen om “recht te doen in Apeldoorn” door hulpbehoevende mensen te helpen met o.m. verhuizen. Tuurlijk moet je op zaterdag met je kinderen naar voetbal of volleybal, maar toch … daarnaast …? Gewoon omdat ik er van overtuigd ben geraakt dat dat is wat God wil; handen uit de mouwen voor kwetsbaren. Wie doet er mee? Mail naar mas.koster@kpnmail.nl. Mijn streven is 15 mannen in een pool bij elkaar, 3 teams van 5, zodat je 1x in de 3 maanden aan de beurt bent voor een ochtend (of middag) voor Stichting Present.

De achtergrond van deze oproep:

Een paar zaterdagen terug bezocht ik het congres Goot 500 (www.goot500.nl). Een parodie op de Quote 500 … maar dan met 500 mensen die een verbetering hebben gerealiseerd voor armen en kwetsbaren in hun eigen omgeving. Op het congres waren er 20 vanuit de hele wereld die hun verhaal vertelden. Ik was er diep door geraakt. Ik had het gevoel dat het kwartje bij mij viel. Mijn geloof moet niet alleen draaien om een persoonlijke relatie met God, maar Hij wil ook dat ik iets van Hem laat zien in Apeldoorn. Opstaan om rechtvaardigheid in de samenleving te brengen is niet iets voor een groepje in de kerk, maar is het DNA van Jezus. Een van de mooie ontwikkelingen in onze kerk vind ik dat verschillende groepjes uit onze kerk projecten uitvoeren via Stichting Present. Een paar weken geleden mocht ik daar zelf aan meedoen, bij een verhuizing. Ik hoorde achteraf van Marloes dat de vrouw verrast was dat wildvreemden haar zomaar kwamen helpen. Mooi toch? Een paar maanden daarvoor hadden we ook met een aantal mannen uit onze kerk een hulpbehoevende alleenstaande geholpen te verhuizen. Wie doet er mee?

Mas Koster