Donderdag Samen delen

vakantiegeld-delenOp Witte Donderdag hebben we om 19.30 uur een viering, met Avondmaal, samen met de drie Christelijke Gereformeerde Kerken in Apeldoorn, in de Tabernakelkerk.

We denken dan aan de eerste viering van het Avondmaal, zoals Jezus die hield met zijn leerlingen. Een Pesach-maaltijd was het, met ongedesemd brood – wat wij matzes noemen. Om die oorsprong niet te vergeten, hebben wij die avond ook matzes als brood. En in een korte overdenking brengen we ons te bidden hoe onze Heiland zijn leven voor ons gaf en juist in de nacht voordat hij verraden werd, het brood nam en brak met zijn leerlingen.

Avondmaal vieren is vanaf het eerste begin ook samen delen. Je deelt het brood, je deelt de gaven, je deelt je leven met elkaar. Er is deze avonddienst geen reguliere collecte, maar de Avondmaalscollecte besteden we aan samen delen:

Vakantiegeld samen delen. Dit is een gezamenlijk initiatief van 5 kerken uit de Apeldoornse wijk Zuid, waarbij vakantiegeld VAN Apeldoorners gedeeld wordt MET Apeldoorners uit de wijk Zuid.