20 sep: Welkomstviering in Grote Kerk

Grote Kerk ApeldoornDe kerken in Apeldoorn organiseren op zondag 20 september 2015, 15.00 uur, een welkomstviering voor de vluchtelingen in de Americahal. Deze bijeenkomst heeft plaats in de Grote Kerk, Loolaan 16, Apeldoorn. Dit initiatief is ontstaan naar aanleiding van de gezamenlijke bijeenkomst op dinsdag 8 september waar 50 afgevaardigden van 40 kerken, gemeenten en stichtingen uit Apeldoorn aanwezig waren om na te denken over hun betrokkenheid bij de vluchtelingen in de Americahal.

Tijdens de viering zullen de kerken de vluchtelingen hartelijk verwelkomen. Dat welkom heeft al op vele manieren plaatsgehad, de afgelopen dagen, maar ook de kerken doen daar graag aan mee. Ds. Bert Schüssler, predikant van de Grote Kerk over de bijeenkomst: “Je zult maar zo ontheemd zijn. Ver weg van huis en familie. Opgejaagd door oorlog. Onze boodschap: We zien het. We weten het. Weet je welkom”.