15 jan 18.30 uur: ‘Bid en werk’ dienst over de zorg

Op zondagavond 15 januari is onze avonddienst een ‘Bid en werk’ dienst. De kerk staat midden in de maatschappij en wil support geven aan werkenden. In deze dienst staat werken in de zorg centraal. Jan Hol, directeur communicatie van VU Medisch Centrum, vertelt over zorg in de stad en waar hij gebed voor vraagt. “De grootste opgave voor artsen vind ik om elk moment bij elke gelegenheid de patiënt als mens te zien en niet als een orgaan”. Daarna hebben we een gesprek over wat daarin herkenbaar is, wat anderen daaraan toevoegen en we hebben een moment van bezinning, voordat we al het gezegde in gebed bij God brengen.

We heten iedereen welkom. Werk je zelf in de zorg? Nodig ook je collega’s uit! Of ze nu gelovig zijn of niet, we willen naar hen luisteren en en hen steunen: zondagavond 15 januari om 18.30 uur Waalstraat 2.

Steun voor verzorgenden

De dienst wordt geleid door onze eigen predikant Willem Smouter. Hij benadrukt dat mensen die in de zorg werken onze steun verdienen: “Juist mensen die in de zorg werken doen dat vaak uit een besef van roeping. Dat kan onder druk komen te staan door maatschappelijke en financiële ontwikkelingen. We vinden dat iedereen hen zou moeten steunen, en in de kerk doen we dat door gebed”.

Waar wil jij voor laten danken of bidden? Gebedsintenties voor deze dienst kun je per Whatsapp naar Tabernakelkerk 09700-5360531 sturen.

Interview RTV Apeldoorn 6 januari