Nieuwe AED in buitenkast

Vandaag is er een nieuwe AED geleverd. De vorige hadden we al tien jaar en was aan vervanging toe. We hebben ervoor gekozen om de nieuwe AED in een buitenkast te hangen. Zo is hij ook voor de buurt beschikbaar, wat ook in lijn is met de visie van de kerk om er te zijn voor onze omgeving.

Daarom hebben we, in samenwerking met de Gemeente Apeldoorn en HartslagNU, een buitenkast met AED geplaatst aan ons gebouw. Deze bevindt zich naast de nieuwe entree (parkeerplaats DokZuid). De AED is toegankelijk met een code die bij ons bekend is. Wanneer burgerhulpverleners worden gealarmeerd bij een mogelijke reanimatie in de buurt van de kerk wordt de code meegestuurd.

8 april volgt een training/info-avond over de AED/reanimatie in de kerk voor betrokkenen. Voor meer informatie, vraag Evert-Jan Pen.