Janneke Dekker-de Groot is beroepbaar

Gisteravond is onze predikant in opleiding Janneke Dekker-de Groot door de Regio Oost na een examen beroepbaar gesteld als predikant in de Nederlands Gereformeerde kerken.

Janneke hield eerst een preek over de christelijke hoop, die je zondagavond in onze Tabernakelkerk kunt komen beluisteren. Daarna werd ze geëxamineerd over maar liefst zes onderwerpen door de landelijke examencommissie. De vergadering oordeelde er zeer positief over en besloot “met volle vrijmoedigheid” haar voor de duur van twee jaar beroepbaar te stellen als predikant. Dat betekent dat ze vanaf heden een beroep kan krijgen en predikant kan worden.

We feliciteren Janneke van harte en wensen haar Gods zegen toe voor de toekomst. Kerken die een goede dominee zoeken kunnen haar bereiken op 06-49896916 en jdg_janneke@hotmail.com.