Kinderen in de kerk

Als ouders moet je soms even goed opletten. Elke groep kinderen heeft zijn eigen plek. Gasten van alle leeftijden zijn trouwens van harte welkom!

Oppas 0-2 jaar

Tijdens de morgendiensten is er oppas voor baby’s en peuters van 0 t/m 2 jaar.

De oppas vindt plaats in een benedenzaal van de kerk; bij binnenkomst via de ingang bij Dok Zuid is het de eerste zaal rechts.

Verteldienst 3 jaar – groep 5

Iedere zondag tijdens de morgendienst kunnen de kinderen vanaf 3 jaar t/m groep 5 van de basisschool naar de verteldienst gaan.

Zij beleven de kerkdienst mee tot aan de schriftlezing en gaan dan via de trap naast de preekstoel naar beneden. De kinderen krijgen daarna in verschillende groepen een bijbelverhaal verteld, waarna een verwerking wordt gedaan. Ook wordt in de verteldienst gezongen en gebeden.

De 3-jarigen gaan naar het jeugdhonk en blijven daar gedurende de gehele kerkdienst. De groepen 1 en 2 zitten in de grote benedenzaal, zaal 1. De groepen 3, 4 en 5 zitten in Dok Zuid. De groepen 1 t/m 5 komen voor de collecte terug in de kerk.

Pebbles groep 5-8 eens per maand

De kinderdienst wordt elke maand van september t/m mei voor de kinderen van groep 5 t/m 8 georganiseerd tijdens de ochtenddienst.

Kinderen zijn vanaf 9.30 welkom in Dok Zuid naast de kerk.

In de Agenda Jeugdwerk zie je wanneer het Pebbles is.

’s Avonds Basiscatechese groep 6-8

Voor de groepen 6-8 is er basiscatechese en dat is weer een verhaal apart: kijk in de Agenda Jeugdwerk om te zien wanneer je aan de beurt bent voor deze catechisatie.