Terugblik jubileum Sportfreaks

PeterHagenOp zondag 27 oktober hebben we het 10-jarig jubileum van Sportfreaks gevierd. Tien jaar geleden begon Peter Hagen ermee, samen met anderen. Nu is hij jeugdwerker van de Tabernakelkerk. In een terugblik op het jubileum geeft hij nog even een persoonlijke noot over Sportfreaks:

“Ik ben ontzettend dankbaar voor het werk van Sportfreaks en de ruimte die geboden is door de kerk om het jubileum te mogen vieren.

Tijdens de dienst kwamen heel wat herinneringen voorbij wat me raakte. Allereerst de trouw van God. Er zijn genoeg momenten geweest dat alles had kunnen stoppen. Sterker nog, 1 moment kan ik me nog heel goed herinneren. Voordat het zover kwam bevestigde God dat we door moesten gaan.

Daarnaast heb ik met de sporters heel wat meegemaakt. Alle jaren dat ik teamleider was met Rebound heb ik heel wat jonge mensen zien groeien in geloof. Wat er toe geleid heeft dat een aantal nu zelf de leiders zijn. Groei geeft ook groeipijnen. Die heb ik ook gezien. Daarnaast heb ik bekeringsmomenten van dichtbij meegemaakt bij onze jonge mensen.

Het is een wonder van Gods genade dat er zoveel passie is bij de huidige groep jongeren die leiding geven aan Sportfreaks. En daarmee een missie volbrengen in de wijk. Waarbij de kinderen/tieners uit de wijk nog steeds in aanraking komen met Gods onvoorstelbare liefde.

Ik hoop en bid dat God door onze jonge mensen heen zal blijven werken. En dat hun passie en gedrevenheid ons als totale gemeente mag sterken en aanvuren.”

Peter Hagen, jeugdwerker.