Nieuwe weblog Mayibongwe

weblogZojuist is een nieuwe weblog gepresenteerd, bedoeld om communicatie op gang te brengen tussen de kerken in Zuid-Afrika en Nederland.

De naam van deze weblog is, hoe kan het ook anders: mayibongwe.nl Deze naam heeft al een lange traditie in de Kamper zending. De zendelingen begonnen al heel vroeg te communiceren met nieuwsbrieven met deze naam. Het spreekt voor zich dat anno 2013 de weblog verder gaat onder deze naam!

De weblog is tweetalig opgezet. Automatisch kiest de weblog voor de taalinstelling van uw computer, maar u kunt ook handmatig wisselen door op het vlaggetje bovenaan de pagina te klikken.

Met de tweetalige opzet bereiken we een maximale transparantie tussen Zuid-Afrika en Nederland. De bedoeling is dat kerken én zending zowel in Zuid-Afrika als in Nederland bijdrage gaan leveren aan deze site. Bijdragen kunnen rechtstreeks gestuurd worden naar ds Hans Vel Tromp, info@mayibongwe.com

Zo kunnen kerken in Zuid-Afrika nieuwsbrieven plaatsen, of Nederlandse kerken kunt informeren over projecten (bijvoorbeeld een Zuid-Afrika reis). Maar ook gebedspunten, of andere ideeën…

Uiteraard draagt ook de ZAC, de zendeling(en) en de kliniek op eNkumane hun steentje bij. Kortom: een gezamenlijke verantwoordelijkheid.

Promotiefilmpje van het Mukhanyo Distance Learning program: